måndag 21 september 2009

Drommen

Dejten gick bra. Sara var jattetrevlig och det var skont att fa prata lite svenska. Det blev lite Vickan-svenska for oss bada,men det kan latt bli sa nar man blir ivrig och har en massa engelska runt sig. Vi ska traffas igen pa torsdag.

Det blev malning av vaggar tillslut! Skitbra blev det. Tre vita vaggar och en 'Dove Grey'. Perfa.

Inatt dromde jag att jag var ute i skogen med pappa och en kompis. (typ blandning av sofie, emma och ann-marie) Pappa och jag gick ivag for att hamta ved eller natt nar jag sag mig omkring i det torra graset ,da insag jag att det var inte torrt gras- det var vargpals! Vi stod mitt i ett revir fullt med sovande vargar! Shit! Vi smog forsiktigt ivag darifran och da var det bara jag i drommen. Jag kunde inte ga tillbaka till 'stallet' dar vi hade slagit oss ner och dar kompisen var, for daremellan fanns mer varg. Som tur var visste jag att det lag en grusvag at andra hallet sa jag tog mig ner till den och borjade min vandring till byn. Langs hela vagen stod det vargar och tittade ner pa mig fran skogen. Men de gjorde aldrig nagot. Jag visste ju egentligen att de inte vill skada mig men jag var tvungen att ta det lugnt for att inte reta upp nagon. Tillslut oppnar sig skogen och dar var landsvagen med en falurod busskur pa andra sidan. Antligen! Men skulle kompisen forsta att jag hade gatt till byn? Hur lange skulle det droja innan hon ocksa skulle komma? Jag sag mig omrking och en kvinna kommer cycklande. Det ar Sofies mamma Ann-Marie. Henne kanner jag! Vilken tur. Hon stannar och jag borjar forklara vad som hant och berattar om vargarna. -"Minst tolv stycken vid ett stalle" minns jag att jag sa. Da ser jag, borta vid grusvagen, kommer kompisen gaende. Phiew...va bra. allt blev bra.

Ja, da blev det lite mandagslasning for er som orkade ner hit. :)

Puss o hej! Nu ska jag ut pa joggingtur.

2 kommentarer:

  1. men oj vilken detaljrik dröm!!! verkligen pappabaserad;P hehheh lycka till på joggingen:)

    SvaraRadera
  2. Haha.. härligt med vargar, jag drömmer om svärmödrar.. same same but different.

    SvaraRadera