söndag 9 januari 2011

Konst-igt.


Ok, sju månader senare...

Har nu flyttat tillbaka till Svea Rike, pluggat en termin i Grafisk Design på Idévärlden i Bollnäs, blivit singel och skaffat lägenhet i bollan city. Hej å hå.
I morgon börjar första dagen på andra terminen och det ska bli skitkul! Jag trivs verkligen som älgen i skogen. Vi har haft en lovuppgift då vi ska tolka en filmtitel på valfritt sätt och den här gången har jag gett mig på att måla en tavla. Målar annars inte så mycket nu för tiden, så jag har slitit mitt hår i frustration men även gillat det skarpt.
Eftersom jag inte har något staffli (än) har jag byggt en liten målarhörna på golvet. Där har jag krupit upp i ett gammalt 70-tals täcke å myst de senaste veckorna.
Den här målningen, "Bleka dödens minut", är långt från klar och den blir bara mer å mer konstig. På ett bra eller dåligt sätt återstå att se... det blir en lång natt.

2 kommentarer:

  1. Hej Johanna! vad kul att hitta en kommentar från dig på min blogg : ) och ännu roligare att du verkar ha fått fart på din! Är förväntansfull och lite nervös inför i morgon men det kommer att bli jättekul. Hur har det gått med lovuppgiften? : )

    SvaraRadera
  2. hallå där!!! den där tavlan ser väldigt lovande ut!!

    SvaraRadera