söndag 25 april 2010

Flyttfagel


Mycket som hander nu!

*Jag soker till en utbildning i Bollnas som heter Grafisk Design och Kommunikation. Skissar intensivt pa arbetsuppgiften just nu. Ska vara inne fore den 15e Maj. Eeeek!..Hoppas verkligen jag kommer in.
Behover fara till skogs o vara mig sjalv (pa svenska)ett tag. Kanns viktigt att kunna vara nara familj och vanner och NATUREN. Det blir alltid bara snabbvisiter.
Jag har faktiskt aldrig haft "mitt eget" i Sverige, aldrig varit vuxen dar, aldrig handlat mat at mig sjalv ens. Hade aldrig den dar "forsta lilla lagenheten" da man aker till Ikea o handlar bestick och potatispress. And another thing!!...Det finns en massa fina grejer som jag arft(arvt?) en gang i tiden som jag aldrig kunnat anvanda typ gammalt porslin och en jattefin byra.
Svenska spraket ar en annan sak som jag skulle behova fixa till lite. Vuxensvenska. Jag har blivit jakligt bra pa vuxenengelska med en massa fina ord...men svenskan har stannat dar jag lamnade den da jag var 21.
Oj, vad mycket gnall det blev. Jag valde ju faktiskt sjalv att aka hit och det var ett jattebra beslut. Men skaffar man sig en karl som har ett barn far man skylla sig sjalv, for en san karl kan man inte bara plocka med sig hem till Svea rike.
Utbildningen ar bara tva ar,sa det kommer nog att funka fint. Mannen(och barnet) kan ju komma upp o halsa pa och jag kan forsoka skaffa mig praktiken som ingar i kursen, i England. Prima.

*Har sokt sommarjobb pa en viss camping norr om Vallsta. Far veta om jag fatt det om en vecka.

*Lillasyster Emma kommer hit med sin kompis Mari pa Torsdag!! Yeeeiij!! Good times!!

Klart slut-varulvstjut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar